torsdag 10 december 2009

But don't look back in anger, I heard you say

Don't look back in anger - Oasis

Eftermiddagens plan löd: Sånglektion, hem, middag, sova senast 20:00.
Riktigt så blev det inte... På väg in genom dörren hemma ringde darling Hannah och ropade: HALLÅ, du kommer väl ikväll?!
Snurrig som jag är, med jobb hit och dit, hade jag självklart glömt att detta var barnkalasets afton! Hannah har jobbat som värdinna för lördagsfikat på en icke namngiven studentnation under höstterminen,, och drickspengarna som kommit in under hösten har sparats till ett hejdundrande kalas för alla som bidragit till succén.
Detta partaj var alltså ikväll. Med temat Barnkalas. Sagt och gjort, jag knöt en stor rosett i håret och satte på kalasörhängena (i form av cupcakes) och begav mig. FANTASTISKT KUL!
Och här sitter jag nu, en trerätters middag, lite Aqua, Spice girls och barnkalaslekar samt X antal fördrinkar, vinglas, cider, snapsar och punchar (självklart med tillhörande sång) senare!
Om 4h ska jag upp och styra restaurangkaos.
Vad kan man göra, mer än att dricka ett glas Resorb, och leva på mottot - Jag har ju faktiskt inte fyllt 20 än, JAG ÄR FORTFARANDE UNG!?

För övrigt vann jag tävlingen för bästa ballongdjur, med min kissande vattenballongs-hund!! Det ni!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar